Wycieczka do Włoch

W ubiegły poniedziałek 6 maja, 38 osobowa grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 1 i 7 osobowa grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Łazach pod opieką nauczycieli wyjechała do Włoch z biurem podróży” Lutecja”. Była to już szósta wycieczka zagraniczna organizowana przez naszą szkołę. W tym roku odwiedziliśmy miasta włoskie. Weronę, w której  zobaczyliśmy rzymski amfiteatr, Piazza Bra, dom i balkon Julii Capuletti oraz dom Romea i wieżę Lambertich. W Mediolanie  zobaczyliśmy zamek Sforzów, park Sempione i łuk tryumfalny, pomniki Garibaldiego i Dantego, słynną Operę – Teatro Della Scala, galerię Wiktora Emmanuela i wspaniałą katedrę Duomo, podjechaliśmy również pod stadion San Siro. Kolejnym odwiedzanym przez nas miastem była Piza, na placu Cudów mogliśmy zobaczyć sławną Krzywą Wieżę,  bazylikę i baptysterium. We Florencji oglądaliśmy  franciszkański kościół św. Krzyża, bazylikę Santa Maria del Fiore, babtysterium z rajskimi drzwiami, dzwonnicę Giotta i dom Dantego; na  Placu Michała Anioła podziwialiśmy kopię słynnego posągu Dawida. Ostatni dzień był już tradycyjnie przeznaczony na zabawę w parku rozrywki. Tym razem byliśmy w Gardalandzie, w którym największymi atrakcjami są: Błękitne Tornado, Magiczna Góra, Mamut, Ikar, Kosmiczny Zawrót Głowy, Latająca Wyspa; Tunga, Łódź Korsarzy i wiele innych.  Nasza wycieczka dobiegła końca w sobotę 11 maja, gdy wróciliśmy do domu, zmęczeni ale bardzo zadowoleni. Nasi uczniowie po raz kolejny pokazali zdyscyplinowanie i dużą kulturę osobistą. Z wycieczki wszyscy wróciliśmy usatysfakcjonowani.