W klimatach francuskich

Stało się już tradycją, że uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Łazach początek maja spędzają na wycieczce zagranicznej. W tym roku celem naszej podróży była Francja.             W poniedziałek 7 maja, 44 uczniów wraz z opiekunami wyruszyło w daleką podróż. Pierwszy postój był jeszcze w Niemczech w Trewirze, gdzie zwiedziliśmy zabytki z czasów rzymskich, ruiny cesarskich term, bazylikę konstantyńską, katedrę św. Piotra i Rynek miasta. Następnie w Luksemburgu zwiedziliśmy miasto wraz z głównymi zabytkami i wreszcie dotarliśmy do Francji. Kolejnym naszym przystankiem było miejsce największej bitwy z okresu I wojny światowej, czyli Verdun, zobaczyliśmy Cmentarz Narodowy i  ogromne mauzoleum ofiar wojny, w Reims, w stolicy Szampanii, zwiedzaliśmy piwnice i poznaliśmy proces powstawania szampana, zwiedziliśmy także Katedrę Notre Dame, w której miały miejsce wszystkie koronacje królów Francji. W dolinie Loary odwiedziliśmy zamki w Chambord, Cheverny i Blois. Każdy z nich ma swoją historię. W Chartres mieliśmy  możliwość zobaczyć najstarszą katedrę zbudowaną w stylu gotyckim. Wieczorem na naszych uczniów czekała niespodzianka, nasz autokar wycieczkowy wjechał do Paryża, niestety nie mogliśmy się zatrzymać i wysiąść aby zrobić zdjęcie, jednak zobaczyliśmy wszystkie najważniejsze zabytki, a panowie kierowcy zrobili wszystko, by paryskie fotki były najlepszej jakości. Ostatni dzień wycieczki, tradycyjnie, spędziliśmy w parku rozrywki, jak przystało na Francję odwiedziliśmy Disneyland. Uczniowie mogli bawić się cały dzień, a zabawę uświetniały parady gwiazd filmów Disney’a. Uczniowie naszej szkoły wykazali się na wyjeździe ogromną kulturą osobistą, punktualnością i dyscypliną, z taka młodzieżą można jeździć wszędzie… Tegoroczny wyjazd do Francji był bardzo udany, a teraz czas pomyśleć o ocenach na świadectwie.