Uczniowie recytują wiersze i śpiewają w językach obcych


Uczniowie z łazowskiej „Jedynki” recytują wiersze i śpiewają w językach obcych, poznają niemieckie i angielskie tradycje świąteczne.
W dniu 19 grudnia 2017 w łazowskiej „Jedynce” odbyło się spotkanie, którego celem było zachęcenie uczniów do nauki języków obcych oraz promowanie kultury angielskiej i niemieckiej.
Zaprezentowano bożonarodzeniowe piosenki w języku niemieckim: „Alle Jahre wieder”, „Letzte Weihnacht” oraz rapową wersję kolędy „O du fröhliche Weihnachtszeit. W języku angielskim uczennice śpiewały: „Last Christmas” oraz „Snow is falling”.
Uczniowie z klasy językowej pokazali krótki film, w którym przedstawili wyniki sondy przeprowadzonej wśród gimnazjalistów z naszej szkoły oraz na kiermaszu świątecznym w Łazach, która dotyczyła znajomości niemieckich zwyczajów bożonarodzeniowych.
Zreferowali również wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat tradycji w krajach niemieckojęzycznych. Omówili typowe świąteczne słownictwo i zwyczaje niemieckie tj.: strojenie choinki, tradycja jarmarków świątecznych, wieńce i kalendarze adwentowe.
Uczniowie ze szkoły podstawowej przedstawili prezentację multimedialną na temat Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii, w której przybliżyli zwyczaje świąteczne, typowe posiłki, nazwy angielskich dekoracji, wyjaśnili co oznacza „Boxing day”,poznali tradycję drzewka świątecznego n a Placu Trafalgar Square w Londynie.
Spotkanie połączone było z szóstą edycją „Konkursu poezji niemiecko- i anglojęzycznej”, w którym wzięli udział uczniowie szkoły podstawowej oraz gimnazjum. Uczestnicy konkursu recytowali wiersze w językach obcych.
Wyniki konkursu:
Poezja bożonarodzeniowa w języku angielskim:
1. miejsce – Natalia Wdowik (klasa 5a, szkoła podstawowa)
2. miejsce – Kaja Krzemińska (klasa 5a, szkoła podstawowa)
3. miejsce – Patrycja Bartnik (klasa 2a, gimnazjum)
Poezja bożonarodzeniowa w języku niemieckim:
1. miejsce – Karol Poskrobko (klasa 3b, gimnazjum)
2. miejsce – Michał Dziechciarz (klasa 3b, gimnazjum)
3. miejsce – Kinga Różańska (klasa 2c, gimnazjum)
Podsumowano realizowany we wrześniu i październiku 2017 wspólnie z węgierską szkołą z partnerskiej gminy Tarcal projekt „Taniec łączy – muzyka i taniec jako element kultury naszych krajów” (p. Agnieszka Dąbrowska).
Spotkanie zorganizowały nauczycielki języków obcych: Anna Kędzierska oraz Joanna Wróbel – Kasperska