„JEDYNKA” NA WYCIECZCE W CZECHACH

W dniach 9 – 12 maja 2017 roku uczniowie gimnazjum w Łazach wzięli udział w kolejnej wycieczce zagranicznej. Tym razem pojechaliśmy do Czech. Grupa liczyła 44 uczniów z klas I, II i III oraz opiekunów w osobach pań J. Wróbel – Kasperskiej, A. Leszczyńskiej i E. Skałbani – Kubicy, kierownikiem wyprawy była A. Iskierka – Szymusiak. Zwiedziliśmy Skalne Miasto, w którym formacje skalne uformowały wspaniałe i monumentalne obiekty, jakby skalny „Manhattan”, pływaliśmy łódką po górskim jeziorku mogąc zapoznać się ze współczesnym czeskim dowcipem. W Pradze zwiedzaliśmy m.in. Stare Miasto, Rynek, Ratusz, Hradczany, katedrę św. Wita, Złotą Uliczkę i Most Karola. W muzeum miniatur oglądaliśmy pod mikroskopem dzieła przedstawione na skrzydłach owada, włosie czy igle. Kolejką wjechaliśmy na wzgórze Petrin, gdzie zobaczyliśmy praską wieżę widokową i labirynt luster. Wieczorem udaliśmy się na spektakl Krizikovej Fontanny. Oprócz Pragi w Czechach, zwiedziliśmy zamek w Pernstejn, w którym zobaczyliśmy pokoje dawnych mieszkańców, poznając legendy związane z tym miejscem. Byliśmy także w Brnie, w którym spacerowaliśmy po mieście odwiedzając wzgórze Petrov, Sary Ratusz i Kryptę Kapucynów. Punktem kulminacyjnym naszej wyprawy był dzień spędzony w parku rozrywki w Energy Landii w Zatorze. Nasi uczniowie mogli skorzystać ze wszystkich atrakcji parku takich jak: Rollercoaster Mayan, Tsunami Dropper, Formuła 1 itp… Naładowani pozytywną energią wróciliśmy do szkoły. Wycieczka przebiegała w przyjaznej atmosferze, wszyscy przeżyli mnóstwo przygód, zawarli nowe znajomości i zintegrowali się w grupie. Poznane miejsca pozostaną na długo w naszej pamięci, a może kiedyś powrócimy do pięknej Pragi…