Wycieczka klas III w Kotlinę Kłodzką

W dniach 18-20 maja uczniowie klas trzecich SP1 w Łazach przebywali na trzydniowej wycieczce w Górach Stołowych. 48 uczniów wraz z opiekunami: A. Grabowską, B.Skulską, J. Krzyścik i I. Saczyńską wyruszyło wczesnym rankiem w podróż autokarem z Biura Podróży INDEX. Nauczycieli wspierali rodzice: R. Centkowska, M. Pucek. Dla niektórych dzieci był to pierwszy wyjazd bez rodziców. Program wycieczki był ciekawy i dostosowany do możliwości dzieci. Pierwszym punktem podróży była kopalnia złota w Złotym Stoku. Dzieci poznały historię kopalni, miały też okazję przejechać się podziemną kolejką. Ze Złotego Stoku udaliśmy się do Kłodzka, gdzie zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzką. Przemierzaliśmy korytarze twierdzy, których wysokość w najniższym punkcie wynosi 90 cm, ale i z tym sobie poradziliśmy. Mieliśmy okazję zwiedzić również Sanktuarium w Wambierzycach oraz ruchomą szopkę. W drugim dniu zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Stołowych- Szczeliniec Wielki, na który prowadzi 700 schodów. Dzieci zachwycały się przedziwnymi formami skalnymi, niespotykanymi w innych miejscach. Wszystkim ogromnie podobało się również zejście ze szczytu wąskimi przejściami. Ze Szczelińca udaliśmy się do Kudowy Zdrój do Muzeum Zabawek. Mimo zmęczenia górskimi wędrówkami, dzieci z zainteresowaniem wysłuchały opowiadań o zabawkach najstarszych i o zabawkach, którymi bawili się ich rodzice. W piątek wyjechaliśmy do Międzygórza gdzie podziwialiśmy malowniczy Wodospad Wilczki. Ostatnim punktem naszej wycieczki była Twierdza w Srebrnej Górze- największa twierdza górska Europy. Zdobyliśmy ją w dosłownym tego słowa znaczeniu, gdyż musieliśmy długo podchodzić pod górę, aby do niej dotrzeć. Opłaciło się, bo dzieci miały okazję posłuchać opowieści o żołnierzach twierdzy, ich codziennym życiu, zobaczyły broń, dowiedziały się o karach, które były stosowane w ówczesnych czasach. W powrotnej drodze odwiedziliśmy Macdonalda, co jest nieodłączną atrakcją każdej wycieczki.
W dobrych humorach, z walizką pełną wspomnień wróciliśmy do domu i stęsknionych rodziców. Niezapomniane chwile i miejsca uwiecznione zostały na zdjęciach.