Gimnazjaliści we Włoszech

W bieżącym roku szkolnym młodzież z Gimnazjum nr 1 w Łazach wyjechała na kolejną wycieczkę zagraniczną. Tym razem udaliśmy się na objazdową wycieczkę do Włoch. Organizatorem i kierownikiem wycieczki była A. Iskierka-Szymusiak i biuro turystyczne „Lutecja” z Opola. 45 uczniów z naszego gimnazjum wraz z opiekunami wyjechało 9 maja do Wenecji. Po zwiedzeniu najbardziej romantycznego miasta na świecie pojechaliśmy do Rimini, gdzie było nasze miejsce noclegowe, ponieważ hotel znajdował się bardzo blisko plaży wieczorami spacerowaliśmy mocząc nogi w morzu Adriatyckim. Kolejny dzień wycieczki spędziliśmy w Mirabilandii, w parku rozrywki. Uczniowie nasi zmierzyli się z różnymi kolejkami górskimi, wymoczyli ubrania w atrakcjach wodnych i stresowali się w pałacu strachów. Nie omieszkaliśmy też wygrać wielu zabawek w konkursach zręcznościowych. Czwartek spędziliśmy w San Marino i w Asyżu, gdzie szlakiem świętych Franciszka i Klary przemierzyliśmy urocze średniowieczne miasteczko. W ostatnim dniu byliśmy w Wiecznym Mieście czyli w Rzymie. Nasz spacer prowadził przez bazylikę św. Piotra, pałac anioła, Piazza Navonę, schody hiszpańskie, Panteon, fontannę di Trevi i forum romanum wraz z Koloseum. Wycieczka był dobrze przygotowana, uczniowie grzeczni i zdyscyplinowani. Wszyscy wróciliśmy do szkoły bardzo zadowoleni, a w naszej pamięci pozostanie miłe wspomnienie z Włoch.